آموزش افزایش عمر باتری لپ تاپ در ویندوز ۱۰

آموزش افزایش عمر باتری لپ تاپ در ویندوز ۱۰

همانطور که می دانید، ویندوز ۱۰ یکی از متفاوت ترین سیستم عامل ها و ویندوزهایی است که تا کنون کمپانی مایکروسافت معرفی کرده است. اما باید بدانید که اجرای این ویندوز در لپ تاپ ها باعث افزایش مصرف باتری می شود. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به آموزش افزایش عمر باتری لپ تاپ در ویندوز ۱۰ بپردازیم. با وردپرس فور یو همراه باشید.

آموزش افزایش عمر باتری لپ تاپ در ویندوز ۱۰

– حذف کردن اپلیکیشن‌های اضافی

ویندوز ده با فروشگاهش، اپلیکیشن‌ های متفاوتی را در برای کاربران تدارک دیده است. بخشی از این اپ ها و برنامه ها، نرم افزار‌های خبری هستند. این اپلیکیشن‌ های خبری به دلیل اجرای دائم در پس زمینه ویندوز، موجب استفاده مدام از باتری لپ تاپ خواهند شد. بنابراین بهتر است تا این برنامه ها را که معمولا کم مورد استفاده قرار می‌گیرند از دستگاه خود پاک کنید.

– وای فای، بلوتوث و سایر تنظیمات

روشن بودن همیشگی اتصالات وای فای و بلوتوث دستگاهتان موجب استفاده بیش از حد از باتری دستگاه شما خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که به عنوان مثال در هنگام تماشای یک فیلم، اتصالاتی مانند وای فای و بلوتوث دستگاه خود را خاموش کرده تا استفاده بهینه شده ای را داشته باشید.

– بروزرسانی فقط با اتصال شارژر

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر از بروزرسانی‌های ویندوز استفاده می‌نمایید، حتماً این فرآیند در هنگامی اتفاق بیافتد که لپ تاپ شما به شارژر برقی خودش متصل است. این امر باعث می‌شود تا علاوه بر کمتر استفاده شدن از باتری، عمر آن نیز افزایش پیدا کند.

– کاهش صدای بلندگو

این طور که معمول است کاربران صدای خروجی از بلندگو‌های لپ تاپ خود را در درجه آخر تنظیم می‌کنند. با توجه به ارائه لپ تاپ هایی با بلندگو‌هایی قدرتمند، میزان صدای زیاد باعث آن می‌شود که این بلندگو‌ها استفاده بیشتری را از باتری دستگاه شما داشته باشد.

امیدواریم با رعایت نکات این آموزش عمر باتری لپ تاپ خود را افزایش دهید. منتظر نظرات شما هستیم

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *