آموزش ارسال لوکیشن به دیگران در اندروید

آموزش ارسال لوکیشن به دیگران در اندروید

نحوه ارسال لوکیشن چگونه است؟ با پیشرفت تکنولوژی و ساخت برنامه های کاربردی مانند گوگل مپ، دیگر مانند گذشته از سختی پیدا کردن مسیر و یا آدرسی خبری نیست. اکثر گوشی های هوشمند با بهره گرفتن از برنامه های مختلف، امکان فرستادن لوکیشن در اندروید که در آنجا هستیم، را برای دیگران بوجود آورده اند. در این مطلب به آموزش ارسال لوکیشن به دیگران در اندروید می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

آموزش ارسال لوکیشن به دیگران در اندروید

پیام رسان‎های متفاوتی در اندروید شیوه‏ای برای به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی فراهم کرده اند که در این مقاله نحوه استفاده از آن را برای شما شرح خواهیم داد. از حُسن های بزرگی که این برنامه ها دارند، این است که هم در وقت صرفه جویی می شود و هم آدرسی دقیق به فرد دیگر می دهد.

اشتراک گذاری موقعیت با واتس اپ

به اشتراک گذاری موقعیت با واتس اپ
به اشتراک گذاری موقعیت با واتس اپ

برای ارسال لوکیشن در واتس اپ ، به صفحه مخاطب مورد نظر رفته و با انتخاب آیکن گیره مانند، بالا سمت راست، لوکیشن خود را بفرستید. می توانید با کمی صبر و انتخاب Send your current location دقیقا همان جا که هستید (لوکیشین دقیق) را برای مخاطب ارسال کنید.

ارسال لوکیشن در تلگرام

برای ارسال لوکیشن در برنامه تلگرام، در مرحله اول باید GPS گوشی خود را فعال کنید. پس از آن در صفحه چت مورد نظر، بر روی آیکن گیره مانند، ضربه زده و Location را انتخاب کنید. در این جا لوکیشن شما توسط GPS شناسایی می شود و با انتخاب Send selected Location موقعیت مکانی شما برای مخاطب مورد نظر ارسال خواهد شد.

از طرفی، مخاطب شما می تواند به لوکیشن ارسال شده رفته و با انتخاب آیکن Direction مسیر رسیدن به شما و فاصله ی او تا لوکیشن نمایش داده شود. برای مسیر ماهواره ای هم باید بر روی سه نقطه کنار، سمت راست کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: دانلود از تلگرام با سرعت بالا

 

اشتراک گذاری موقعیت با فیس بوک

با دادن مجوز به فیس بوک و روشن کردن موقعیت مکانی خود، از این به بعد در چت خود در فیس بوک، لوکیشن خود را به افراد دیگر می دهید. همچنین می توانید با کلیک بر روی موقعیت مکانی و کاربر و انتخاب view map جزئیات بیشتری از آن لوکیشن به دست آورید.

فرستادن لوکیشن با اس ام اس

ارسال موقعیت مکانی با SMS
ارسال موقعیت مکانی با SMS

چگونه با پیامک لوکیشن بفرستیم؟ به منظور آشنایی با نحوه ارسال لوکیشن با پیامک در زمان ارسال SMS به مخاطب، می تواند با انتخاب آیکن گیره مانند در سمت راست، Location را انتخاب کنید. ولی اگر بر روی GPS کلیک کنید، همانطور که می بینید، موقعیت مکانی شما به صورت خودکار جستجو شده و ارسال موقعیت مکانی با پیامک انجام می‌شود.

ارسال لوکیشن با اسنپ چت

در اسنپ چت این گزینه به مشابه ردیاب ماهواره ای عمل نمی کند. شما تنها کافیست یک عکس از هر موقعیت مکانی که هستید بگیرید، و لوکیشن خود را با نام گذاری عکس ثبت کنید و آن را پست کنید. برای مخاطب شما هنگام دریافت عکس، لوکیشن را به صورت کاملا دقیق نشان خواهد داد.

 

اشتراک گذاری موقعیت با Google Maps

اشتراک گذاری موقعیت با Google Maps
اشتراک گذاری موقعیت با Google Maps

با نصب اپلیکیشن Google Maps این امکان را دارید تا لوکیشن خود را بر روی هر اپلیکیشن دیگری مانند: تلگرام، واتس اپ و … بفرستید. روی آدرس ضربه شده و گزینه های save and share را انتخاب کنید. پس از آن هم موقعیت خود را به مخاطب خود ارسال کنید.

ارسال لوکیشن در اسنپ

حتما برایتان سوال شده است نحوه ارسال لوکیشن در اسنپ چگونه است؟ در پاسخ باید گفت که در لحظه نگارش این مطلب هنوز امکان اشتراک گذاری لوکیشن در اسنپ و قابلیت فرستادن لوکیشن در اسنپ توسط توسعه‌دهنگان فراهم نشده است. اما شما می‌توانید لوکیشن خود را با استفاده از برنامه‌های نقشه مانند گوگل مپ، ویز، بلد، نشان و … در پیامرسان‌ها یا بصورت لینک در پیامک به اشتراک گذاشته و سپس با کلیک روی لینک لوکیشن فرستاده شده و انتخاب اسنپ به عنوان مبدأ انتخاب کنید. اگر چنانچه می‌خواهید لوکیشن فرستاده شده به عنوان مقصد انتخاب شود، ابتدا در برنامه اسنپ مبدأ را انتخاب کرده و سپس به لوکیشن ارسالی مراجعه و روی آن کلیک کرده و مانند قبل برنامه اسنپ را به عنوان برنامه بازکننده لوکیشن انتخاب نمایید تا آن لوکیشن به عنوان مقصد به نمایش گذاشته شود.

 

امیدواریم آموزش کاربردی ارسال لوکیشن به دیگران در اندروید مورد توجه شما قرار گرفته باشد. شما از کدام یک از روش های بالا استفاده می کنید؟

منبع: androidpit ، wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱ دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. ورد
    ۱۱:۲۸ ۱۴۰۱/۱۱/۰۶

    بسیار عالی و کارآمد بود