آموزش کاهش حجم مصرفی اینترنت موبایل

آموزش کاهش حجم مصرفی اینترنت موبایل

با آموزش کاهش حجم مصرفی اینترنت موبایل در خدمت شما هستیم. متاسفانه اینترنت در کشور ما ارزان نیست مخصوصا وقتی می خواهید از اینترنت موبایل یا همان دیتا استفاده کنید باید هزینه زیادی را صرف آن کنید. در این مطلب به شما آموزش می دهیم تا بتوانید دیتا کمتری مصرف کنید در نتیجه هزینه کمتری هم خواهید پرداخت. با وردپرس فور یو همراه باشید.

آموزش کاهش حجم مصرفی اینترنت موبایل

حجم داده ی مصرفی خود را پیگیری کنید!

برای اینکه بدانید هر ماه چقدر از حجم اینترنت خود را مصرف کرده اید، به تنظیمات موبایل خود رفته و سپس از آن قسمت، گزینه استفاده از دیتا را انتخاب کنید.

Settings > Data Usage

در این قسمت، می توانید دقیقاً ببینید که در طول یک دوره ی مشخص، چقدر دیتا استفاده کرده اید. همچنین می توانید موبایل خود را به گونه ای تنظیم کنید که در صورت استفاده ی بیش از اندازه از اینترنت، یک “اخطار” به شما صادر کند. با فعال نمودن گزینه ی “محدودیت دیتای موبایل” می توانید گام دیگری در راستای کاهش حجم مصرفی اینترنت خود بردارید. با فعال شدن این ویژگی، اگر از حجم اینترنت مشخص خود استفاده کرده باشید، گوشی شما به صورت خودکار، تمام دسترسی های دیتای شما را غیرفعال می کند.

آموزش کاهش حجم مصرفی اینترنت موبایل
01 آموزش کاهش حجم مصرفی اینترنت موبایل

از آن جایی که ممکن است دیتای اندازه گیری شده توسط موبایل شما، تفاوت ناچیزی با حجم اندازه گیری شده توسط اپراتورتان داشته باشد، توصیه می شود که حجم اینترنت خود را کمتر از مقدار واقعی آن محدود کنید. برای مثال، اگر حجم مصرفی شما ۳ گیگابایت در ماه می باشد، اخطار خود را بر روی ۲ گیگابایت و اعمال محدودیت دیتای خود را بر روی ۲٫۸ گیگابایت تنظیم کنید.

اگر می خواهید حجم داده ی مصرفی خود را هنگام استفاده از وای-فای مشاهده کنید، در همین بخش، گزینه ی Wi-Fi را انتخاب نمایید. در این بخش، می توانید حجم داده ی مصرفی توسط هر کدام از نرم افزارهای خود را مشاهده کنید و تشخیص دهید که کدام نرم افزار بیشترین حجم دیتا را استفاده کرده است. بدین ترتیب، از نرم افزارهایی که حجم زیادی از اینترنت را مصرف می کنند، کمتر استفاده خواهید کرد و یا حتی می توانید از شر آن ها خلاص شوید.

از طرف دیگر، می توانید از نرم افزارهایی که حجم زیادی از اینترنت را مصرف نمی کنند، بیشتر و با خیال راحت تر استفاده کنید. برای مثال، من از نرم افزار جی میل (Gmail) زیاد استفاده می کنم ولی این اپلیکیشن در ماه گذشته فقط ۱۶ مگابایت داده مصرف کرده است که قابل چشم پوشی است! بنابراین از این به بعد با خیال راحت به جی میل سر می زنم.


در وردپرس فور یو بخوانید: آموزش افزایش رم در گوشی اندروید


دیتای پس زمینه را محدود کنید!

برخی از نرم افزارها بدون استفاده از دیتای پس زمینه، نمی توانند به خوبی عمل کنند؛ برای مثال، جیمیل یا لینکدین، احتیاج دارند که اطاعات را مرتباً به روز کنند. امّا اگر این نرم افزارها حجم زیادی از اینترنت را مصرف می کنند (حتی زمانی که از موبایل خود استفاده نمی کنید)، باید دیتای پس زمینه را محدود کنید.

با اعمال این محدودیت، گوشی شما فقط زمانی از اینترنت استفاده می کند که گوشی شما روشن است و حتی اگر صفحه نمایش موبایل خود را خاموش کنید، دیگر از حجم اینترنت شما استفاده نمی شود.

برای فعال سازی یا غیرفعال سازی این گزینه، به تنظیمات گوشی خود رفته، در بخش استفاده از دیتا، گزینه ی محدودیت دیتای پس زمینه را انتخاب کنید.

Settings > Data Usage > Restrict background data

اگر منتظر یک ایمیل مهم و فوری هستید، یا به هر دلیلی نمی خواهید بعضی از نرم افزارها محدود شوند، می توانید به لیست استفاده از دیتا (در بخش قبل) رفته و فقط نرم افزارهایی را محدود کنید که حجم زیادی از اینترنت را مصرف کرده اند یا اهمیت کمتری برای شما دارند.

نرم افزارهای مشهور را کنترل کنید!

امروزه نرم افزارهای مشهور، گزینه ای را دارند که ویدیوها را به صورت اتوماتیک دانلود و اجرا می کنند. این امر باعث می شود حجم مصرفی اینترنت شما، غیر قابل کنترل شده و بر هزینه های شما بیفزاید. در این نرم افزارهای مطرح، می توان با اعمال محدودیت های خاصی، از این مشکل جلوگیری کرد.آ

موزش کاهش حجم مصرفی اینترنت موبایل

به روزرسانی نرم افزارها فقط در حضور وای-فای!

به روزرسانی نرم افزارها می تواند حجم زیادی از دیتای شما را مصرف کنند، امّا می توانید موبایل خود را به گونه ای تنظیم کنید که این آپدیت ها فقط در صورت استفاده از وای-فای انجام پذیرد. برای این کار اپلیکیشن پلی استور (Play Store) را باز کنید، به تنظیمات (Setting) این نرم افزار رفته و مطمئن شوید گزینه ی به روزرسانی خودکار نرم افزارها (Auto-update apps) تحت عنوان فقط وای-فای (over Wi-Fi only) تنظیم شده باشد.

آموزش کاهش حجم مصرفی اینترنت موبایل
02 آموزش کاهش حجم مصرفی اینترنت موبایل

استفاده ی آفلاین از گوگل مپ

اگر از نرم افزار گوگل مپ (Google Map) برای مسیریابی در شهر استفاده می کنید، باید بدانید که در هر بار استفاده از این اپلیکیشن، دیتای شما در حال مصرف شدن است. بهتر است این نقشه ها را به صورت آفلاین استفاده کنید. برای این منظور، زمانی که به اینترنت وصل هستید، به نرم افزار گوگل مپ رفته، و در قسمت جست و جو، شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس در قسمت پایین صفحه، گزینه ی دانلود آفلاین منطقه (Download offline area) را انتخاب کنید. از این به بعد، هر بار که از نرم افزار گوگل مپ استفاده می کنید، نیازی به اینترنت ندارید و می توانید به راحتی در شهر بچرخید.

این هم از آموزش کاهش حجم مصرفی اینترنت موبایل که امیدواریم نقشی در کاهش مصرف دیتا های شما داشته باشیم. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: wp4u.ir

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *