آموزش شناسایی گوشی های چینی

آموزش شناسایی گوشی های چینی

با وردپرس فور یو همراه باشید تا با ۴ ترفند به آموزش شناسایی گوشی های چینی بپردازیم و شما را در این امر یاری کنیم.

بسیاری از فروشندگان موبایل در هنگام فروش گوشی موبایل مدعی هستند که این گوشی چینی نیست و مثلا ساخت فلان کشور است. گوشی های رجیستر نشده که به طور قاچاق وارد کشور می‌شوند، معمولا در حین استفاده مشکل‌ساز خواهند بود؛ هنگ می‌کنند، به‌روز نمی شوند، با بعضی برنامه‌ها مخصوصا فارسی سازها مشکل دارند و مشکلات دیگری که کم و بیش برایشان پیش می آید.

آموزش شناسایی گوشی های چینی

برای اطمینان از اصل بودن گوشی، می توان از روش های زیر استفاده کرد:
 
 ۱- شماره‌گیری کد معروف ستاره نامبر صفر شش نامبر (#۰۶#*) یکی از راه هاست. سریال مادربرد گوشی یا IMEI روی نمایشگر ظاهر می‌شود. اگر این سریال با بارکد روی کارتن یا باتری مطابقت داشت، احتمالاً گوشی مورد نظر اصل است (برخی قاچاقچیان بارکدهای تقلبی بر روی کارتن می‌چسبانند. این گوشی ها به «چنج» یا تغییریافته مشهور اند و به همین دلیل نمی توان چنین کاری را راهی مطمئن برای تشخیص اصالت گوشی دانست).
 
۲- با اتصال به اینترنت، سپس رجوع به وبگاه نمایندگی برند یا مارک گوشی مورد نظر، از اصل یا قاچاق بودن آن آگاه شوید.
 
۳- هر کشوری بارکد خاصی دارد. به عنوان مثال بارکد اجناس چینی با اعداد ۶۹۰ یا ۶۹۱ یا ۶۹۲ شروع می شود. بارکد محصولات ایرانی با ۶۲۶، تایوانی با ۴۷۱، ژاپنی با ۴۵ یا ۴۹، و… (فهرست کامل بارکدهای مربوط به هر کشور را می توانید با سرچ در گوگل به دست آورید). اگر بارکد گوشی با نام کشور سازنده (که معمولا زیر محل قرار گرفتن باتری برچسب خورده و یا حک شده) هماهنگ است، احتمالاً گوشی شما اصل است ( اما باز هم مثل قبل کاری که قاچاقچیان با برچسب روی کارتن می‌کنند، با برچسب یا حک کردن زیر باتری هم قابل انجام است!)
 
 
۴- به طور مستقیم سراغ سایت‌های تحلیل و تشخیص جهانی در وب بروید. به عنوان مثال، نشانی اینترنتی یکی از این سایت‌ها www.numberingplans.com است.
آموزش شناسایی گوشی های چینی
01 آموزش شناسایی گوشی های چینی
در این وبگاه، با کلیک روب عبارت «ابزار تجزیه و تحلیل شماره» یا Number analysis tools و ورود به صفحه بعدی، شماره سریالی را که از طریق شماره‌گیری کد #۰۶#* روی نمایشگر گوشی ظاهر شده، در قسمت IMEI number analysis وارد کنید. مشخصات گوشی از جمله کشور سازنده، کارخانه، مدل و… برابر دیدگانتان خواهد بود. اگر این مشخصات با گوشی مورد نظر همخوانی داشت، مطمئن باشید یک گوشی اصلی چنج یا قاچاق‌ نشده را در دست دارید.
 
با ترفندها و آموزش شناسایی گوشی های چینی آشنا شدید. حال اگر روش دیگری می شناسید در نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.
منبع: wp4u.ir

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *