آموزش ساخت گیف

آموزش ساخت گیف

با آموزش ساخت گیف همراه شما هستیم. در سال های اخیر GIF ها یکی از متداول ترین فرمت های عکس در اینترنت می باشند. عکس های متحرک به طور گسترده ای در شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن های چت و حتی پیام های متنی به صورت گفتگو های متحرک به اشتراک گذاشته می شوند. در این مطلب به شما آموزش ساخت گیف مخصوص خود برای به اشتراک گذاری در سطح شبکه خود را ارائه خواهیم داد. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

آموزش ساخت گیف

GIF چیست؟

یک GIF یا Graphic Interchange Format، یک فرمت عکس دیجیتال است که برای متحرک سازی کلیپ های کوتاه که در یک حلقه تکرار استفاده می شد. این فرمت در درجه اول محبوبیت خود را مدیون وبلاگ Tumblr می باشد جایی که کاربران در کل وبلاگ ها این عکس های متحرک را به عنوان پست قرار می دادند.

 

ساخت GIF متحرک بوسیله عکس ها

اگر مایل به ساخت یک GIF با استفاده از عکس های خود هستید، ما به شما استفاده از ابزار های نرم افزاری آنلاین Gickr یا Makeagif پیشنهاد می دهیم.

Gickr به شما امکان به هم چسباندن حداکثر ۱۰ عکس را برای ساخت گیف خود می دهد. شما می توانید از این نرم افزار برای سفارشی سازی اندازه عکس به خوبی سرعت GIF ها استفاده کنید.

Makeagif شباهت بسیاری با Gickr دارد، که با فراهم ساختن گزینه سفارشی سازی اندازه و سرعت به GIF هایشان همراه می شود. به علاوه، برای اشتراک گذاری آسان یک لینک برای آن تولید می کند.

 

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

آموزش دانلود فایل های تلگرام با IDM و ADM

[/stextbox]

نرم افزار برای ساخت GIF

این امکان وجود دارد که برای ساخت یک GIF از نرم افزار های رایگانی مانند The GIMP و Unfreez استفاده نمود.

وقتی از این نرم افزار ها استفاده می کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که عکس های یک اندازه را انتخاب کنید چون عکس باید متحد الشکل ظاهر شود. هنگامی که شما تصاویر خود را انتخاب، به سادگی چینش مطلوب خود را انتخاب کنید و سپس frame rate ای که شما به آن مایل هستید را تعیین کنید.

در آخر شما باید عکس خود را با فرمت gif. ذخیره کنید.

 

ساخت GIF های متحرک با ویدئو

این امکان هم وجود دارد که برای ساخت یک گیف از ویدئو استفاده نمود. سایت های Bloggif و Gifsoup دو سایتی هستند که ابزار های آسانی را برای ساخت GIF های ویدئویی فراهم می سازند.

Bloggif به کاربران این امکان را می دهد که ویدئوهای با حداکثر سایز ۳۰ مگابایت را تبدیل کنند.

Gifsoup به شما این امکان را خواهد داد که از طریق لینک های یوتیوب ، GIF بسازید.

 

نرم افزار برای ساخت GIF های ویدئویی

اگر شما به دنبال نرم افزاری هستید که به شما این امکان را میدهد که GIF های ویدئویی بسازید، ما به شما استفاده از نرم افزار های  Format Factory یا QGifer را پیشنهاد می کنیم، که استفاده از آن ها بسیار ساده می باشد و نیازی به توضیح ندارد.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

آموزش قرار دادن گیف در وردپرس

[/stextbox]

ساخت GIF از طریق گوشی هوشمند شما

همچنین گروهی از اپ های گوشی های هوشمند وجود دارند که به شما می تواند در ساخت GIF های متحرک کمک کند، برای کاربران اندروید و iOS برنامه GifBoom موجود می باشد.

 

جستجو و پیدا کردن GIF ها

اگر به دنبال GIF برای به اشتراک گذاری با دوستانتان هستید، شما می توانید از طریق موتور های جستجویی مانند Giphy و Google Images آن ها را پیدا کنید.

منبع: wp4u.ir

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *