آموزش سئو و بهینه سازی – جلسه ۳

آموزش سئو و بهینه سازی – جلسه ۳

سلام مجدد خدمت شما دوستان عزیز. با جلسه سوم از آموزش سئو و بهینه سازی با شما هستیم. این آموزش کاملا اختصاصی بوده و در وردپرس فور یو تهیه و تنظیم شده است. با ما همراه باشید.

در این جلسه همان طور که قبلا وعده داده بودیم می خواهیم درباره رتبه موتور جستجو ، on-page SEO و off-page SEO و تکنیک های سئو صحبت کنیم. پس بیایید شروع کنیم.

¡ برای مطالعه و یادگیری جلسه اول کلیک کنید.

¡ همچنین برای مطالعه جلسه دوم کلیک کنید.

رتبه موتور جستجو چیست؟

وقتی که کلیدواژه ای را با استفاده از موتور جستجو، جستجو می کنید، این موتور هزاران نتیجه که در پایگاه داده اش پیدا کرده است را بر می گرداند. رتبه صفحه با استفاده از مکان صفحات در نتیجه موتورهای جستجو محاسبه و اندازه گیری می شود. اگر موتور جستجو صفحه شما را در اولین موقعیت قرار داد، آنگاه رتبه صفحه وب شما یک است و این صفحه به عنوان یک صفحه با رتبه بالا در نظر گرفته می شود. اما سئو چه ارتباطی با رتبه موتور جستجو دارد؟! SEO فرآیند طراحی و توسعه وب سایت با هدف بالا بردن رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو است.

on-page SEO و off-page SEO چیست؟

از نظر مفهومی دو روش برای انجام سئو وجود دارد:

  • On-Page SEO: این فرایند شامل فراهم کردن محتوای خوب، انتخاب کلید واژه های مناسب، قرار دادن کلیدواژه ها در مکان مناسب، افزودن عنوان مناسب برای صفحه و… می باشد.
  • Off-Page SEO: این فرایند شامل ایجاد لینک، افزایش محبوبیت لینک با ارسال لینک به دایرکتوری های موجود و ارسال لینک به موتورهای جستجو و تبادل لینک می باشد.

تکنیک های سئو

تکنورلوژی های SEO به دو دسته عمده تقسیم می شوند:

  1. تکنیک هایی که موتورهای جستجو آن ها را به عنوان قسمتی از یک طراحی خوب تلقی می کنند و به White Hat SEO یا سئو کلاه سفید معروف هستند.
  2. تکنیک هایی که موتورهای جستجو آن را تایید نمی کنند، موتورهای جستجو تلاش می کنند تا تاثیر آن ها را کم کنند و اغلب با عنوان Black Hat (کلاه سیاه) یا spamdexing شناخته می شوند.

حال به توضیح هریک از موارد بالا می پردازیم:

White Hat SEO (سئو کلاه سفید):

یک تکنیک یا متد در سئو را White Hat یا کلاه سفید می گویند در صورتی که موارد زیر را رعایت کرده باشد:

  • اگر از رهنمودهای موتورهای جستجو پیروی کند.
  • اگر هیچ حقه ای در کارش نباشد.
  • صفحات وب دارای کیفیت خوبی باشند.
  • تضمین کند که محتوای مفیدی در صفحات وب قرار دارد.
  • تضمین کند که محتوایی که موتور جستجو اندیس کرده است و رتبه متناظر با آن، مشابه محتوایی است که کاربر مشاهده خواهد کرد.
  • تضمین کند که محتوای صفحات وب برای کاربران تهیه شده است نه اینکه صرفا جهت موتورهای جستجو تهیه شده باشد.

¡ توجه: با ما همراه باشید تا به مرور این آموزش های مربط به سئوی کلاه سفید را در همین بخش آموزش سئو قرار دهیم و شما به طور رایگان از آن استفاده کنید.

¡ توجه: همواره از روش ها و تاکتیک های مربوط به White Hat SEO (سئوی کلاه سفید) پیروی کنید و تلاش کنید تا کاربران سایت خود را فریب ندهید.

Black Hat (سئوی کلاه سیاه) یا Spamdexing:

یک تکنیک یا متد در سئو را Black Hat (کلاه سیاه) یا Spamdexing می گویند در صورتی که موارد زیر در آن به چشم بخورد:

  • این نوع سئو تلاش کند تا از روش هایی که مورد تایید موتورهای جستجو نیستند رتبه سایت را بهبود دهد و یا موتورهای جستجو را فریب دهد.
  • هدایت کردن کاربران از صفحاتی که برای موتورهای جستجو ساخته شده اند به صفحاتی که کاربر پسندتر هستند.
  • هدایت کردن کاربران از صفحاتی که با صفحه ای که اندیس گذاری و رتبه گذاری شده است متفاوت هستند.
  • ذخیره کردن یک نسخه از صفحه برای خزشگرها یا عنکبوت ها و نسخه ای دیگر برای کاربران. به این تاکتیک سئو، Cloaking SEO (در لفافه پیچیدن) می گویند.
  • اضافه کردن کلیدواژه ها به صفحه به منظور افزایش تعداد، تنوع و چگالی کلمات کلیدی صفحه. این تکنیک را Keyword stuffing می گویند.
  • استفاده از متون مخفی و یا غیر قابل مشاهده با رنگ نوشته ای معادل رنگ پس زمینه، یا با استفاده از فونت سایزهای بسیار ریز، و یا مخفی کردن آنها در کدهای HTML مانند “no frame” و …
  • تکرار کلمات کلیدی در تگ های متا، و استفاده از کلمات کلیدی که ارتباطی با محتوای سایت ندارد. این تکنیک را Meta tag stuffing یا جاسازی تگ های متا می گویند.
  • فراهم نمودن صفحاتی که کیفیت پایینی دارند و حاوی محتوای بسیار کمی هستند اما به جای آن عبارت ها و کلیدواژه های مشابه بسیار زیادی در آن به چشم بخورد. این صفحات را صفحات دروازه یا درگاه (Doorway یا Gateway) می گویند.
  • ایجاد یک کپی هرز از وب سایت های مشهور که محتوای مشابهی را همانند وب سایت اصلی به خزشگر وب نشان می دهد، اما وبگرد ها را به یک وب سایت نامرتبط مخرب هدایت می کند. این تکنیک را Page hijacking می گویند.
  • وب سایت های Mirror تماما با محتوای مشابه و URLهای متفاوت.

 

¡ توجه: همواره از به کارگیری روش های Black Hat برای افزایش رتبه سایتتان بر حذر باشید. موتورهای جستجو به اندازه کافی هوشمند هستند که تمام ویژگی های بالا را در سایت شما شناسایی کنند. در صورت استفاده از متدهای بالا، چیزی عاید سایت شما نمی شود. پس حتما نکات بالا را رعایت کنید.

همین جا جلسه سوم از آموزش سئو به پایان رسید. امیدوارم مطالب برای شما مفید بوده باشد. در جلسه آینده به طور مفصل درباره دامنه سایت و ارتباطش با سئو صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

منبع: wp4u.ir

آموزش سئو

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *