آموزش تغییر دادن رنگ بندی CMD ویندوز

آموزش تغییر دادن رنگ بندی CMD ویندوز

اکثر ما فکر می کنیم که چون ابزار Command prompt یا همان CMD آخرین ریشه های بازمانده از سیستم عامل DOS را در خود دارد، باید سیاه باشد. اما حقیقت این است که شما قادر به تغییر رنگ بندی این ابزار در ویندوز هستید، آن هم به هر رنگی که دوست داشته باشید. با وردپرس فور یو همراه باشید تا به آموزش تغییر دادن رنگ بندی CMD ویندوز بپردازیم.

آموزش تغییر دادن رنگ بندی CMD ویندوز

بله درست است. صورتی و سبز، سیاه و قرمز، آبی و زرد و … . اما چطور؟! اول از همه باید CMD را اجرا کنید. برای این کار هم می توانید از منوی استارت کمک بگیرید و هم با فشار دادن Win + R و وارد کردن عبارت cmd در پنجره Run این ابزار را اجرا کنید. بعد از آن بر روی نوار بالای پنجره cmd کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب نمایید.

در پنجره بعدی به تب Colors بروید که در آنجا در سمت چپ تنظیمات رنگ مربوط به موارد مختلف را می بینید و می توانید انتخاب کنید. برای مثال تنظیمات Screen Background رنگ پیش زمینه CMD و Screen Text رنگ متن را تغییر می دهد.

آموزش تغییر دادن رنگ بندی CMD ویندوز
چگونه رنگ بندی CMD ویندوز را تغییر دهیم

حالا با این راهکار به راحتی می توانید CMD خود را از زمینه DOS مانند آن جدا کرده و حالتی جدیدتر به آن ببخشید. امیدواریم این آموزش برایتان جالب بوده باشد. با نظراتتان ما را یاری کنید.

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *