آموزش اورژانس سیستم های آلوده

آموزش اورژانس سیستم های آلوده

شاید برای شما هم اتفاق افتاده که سیستم شما پر از ویروس شده و این ویروس ها شما رو بسیار کلافه کرده اند و شما هم مثل خود بنده اعتقادی به نصب آنتی ویروس ندارید. (به ۲ دلیل: یک اینکه سیستم شما از نظر سخت افزاری ضعیف است که باعث میشه حتی اگه سبک ترین آنتی ویروس هم نصب کنید در سرعت سیستم شما به خصوص در استارت آپ سیستم شما اثر بدی بگذارد. دو اینکه وقتی روش بهتری برای از بین بردن ویروس ها،تروجان ها یا کرم ها وجود دارد.) خب بریم سر اصل مطلب یعنی آموزش اورژانس سیستم های آلوده. با وردپرس فور یو همراه باشید.

آموزش اورژانس سیستم های آلوده

به نظر من کلاً  ویروس ها به ۲ دسته تقسیم می شوند: ۱- ویروس های معمولی یا قوی ۲- ویروس نیوفولدر(NewFolder.exe) و ویروس شرتکات(Shortcut)

خوب برای دسته ۱ شما میتوانید از دیسک نجات(Rescue Disc) آنتی ویروس های مشهور یا ابزار ویروس کشی قابل حمل(Portable) آنها استفاده کنید. در زیر لیستی از بهترین های آنها رو به همراه لینک دانلود آنها آماده کرده ایم:

دیسک نجات بیت دفندر(BitDefender Rescue Disc)

دیسک نجات کسپرسکی(Kaspersky Rescue Disk)

حذف بدافزار امسی سافت(Emsisoft Emergency Kit): که قابلیت آپدیت نیز دارد

ابزار حذف ویروس کسپرسکی(Kaspersky Virus Removal Tool): پیشنهادی وردپرس فور یو

به چند دلیل ابزار حذف ویروس کسپرسکی پیشنهاد می کنیم: اول اینکه حجم فایل دانلودی نسبت به بقیه کمتر است(حدود ۹۰ مگابایت) دوم اینکه بی درسرتر یا کم دردسر تر نسبت به بقیه هست(چون دیسک نجات را روی سی دی یا فلش مموری باید رایت کرد و سپس باید آنها را بوت کنیم بعد تازه باید آنه را آپدیت کرد) و در آخر اینکه این ابزار به پچ ها (Patch) یا کرک ها (Crack) گیر نمی دهد و شما به راحتی می توانید کل سیستم را اسکن کنید. تنها مشکلی که ممکن است داشته باشد این است که ماهی یک بار آپدیت می شود و شما برای اینکه دیتابیس  این ابزار آپدیت تر باشد باید هر دفعه که قصد اسکن سیستم را دارید باید چک کنید که آخرین نسخه(Version) باشد که اگر نبود آن را دانلود کنید.

توجه: برای رایت دیسک نجات بروی سی دی یا فلش مموری از ابزار UltraISO با کمترین سرعت رایت استفاده فرمایید.

خوب برای دسته ۲ هم که اغلب حافظه های فلش دچار آن می شود ابتدا باید به وسیله روش هایی که در بالا گفته شد کل سیستم را اسکن و ویروس کشی کرد سپس به حذف این ویروس چه به صورت دستی چه با ستفاده از ابزار اقدام نمود:

برای حذف ویروس نیوفولدر از فلش مموری بعد از اسکن کل سیستم باید از ابزاری به نام NewFolder EXE Remover استفاده نمایید.

برای حذف ویروس شرتکات هم بعد از اسکن کل سیستم ابتدا در Start سرچ کنید Command Prompt ، بر روی آن کلیک راست و Run as Administrator رو انتخاب کنید.سپس دستورات زیر را در آن کپی و Enter را بزنید:

attrib drive:\*.* -h -r -s /s /d

توجه داشته باشید به جای drive باید اسم درایو خودتان را قرار دهید.

 

تمام شد این هم از آموزش اورژانس سیستم های آلوده!

 

منبع: wp4u.ir

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱ دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. طراحی وب سایت
    ۲:۳۴ ۱۳۹۵/۰۳/۰۸

    مطالب بسیار مفیدی دارید امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشید دوستان عزیزم