آموزش افزایش سرعت فایرفاکس

آموزش افزایش سرعت فایرفاکس

یکی از کاربردی ترین و قدیمی ترین مرورگرها پیش از گوگل کروم، فایرفاکس بوده است. فایرفاکس که طرفداران خاص خود را در حال حاضر در میان رقیبان دارد، مانند هر مرورگر و یا نرم افزار دیگری ممکن است سرعت اولیه خود را پس از مدتی از دست دهد و کندتر کار کند. برای رفع این مشکل در این مطلب قصد داریم تا با ارائه آموزش افزایش سرعت فایرفاکس بتوانید از مرورگر پرسرعتی استفاده کنید. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

آموزش افزایش سرعت فایرفاکس

۱- مدیریت حافظه Cache

مدیریت حافظه Cache
مدیریت حافظه Cache

یکی از امکانات فایرفاکس این است که، اطلاعاتی که شما به عنوان یک کاربر بیشتر استفاده می کنید را به عنوان حافظه پنهان ذخیره می کند و دسترسی شما به آنها را آسان می کند. از این طریق مرورگر سرعت بالایی خواهد داشت. اما اگر این حافظه در طی زمان پر شود، سرعت پایین می آید و مرورگر کند خواهد شد. برای حل این مساله، فایرفاکس ابزاری برای مدیریت حافظه دارد که می توان با استفاده از آن از کند شدن سرعت جلوگیری کرد. بخش Option را باز کنید، بر روی Advanced کلیک و گزینه Network را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید حافظه ذخیره شده را یا به طور کامل و یا به هر میزان که می خواهید کاهش و یا افزایش دهید. با این کار هم ظرفیت حافظه پنهان فایرفاکس افزایش پیدا می کند و هم سرعت مرورگر بالا خواهد رفت.

۲- رفرش کردن مرورگر

رفرش کردن مرورگر
رفرش کردن مرورگر

با Refresh کردن فایرفاکس، بدون اینکه اطلاعات از دست برود، مرورگر تنظیم مجدد می شود. زمانی که سرعت مرورگر پایین بود، از این قابلیت می توان استفاده کرد. برای این کار، در قسمت آدرس مرورگر، “about:support” را تایپ کنید و گزینه Refresh Firefox را انتخاب کنید تا مرورگر رفرش شود. به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است یک سری تغییرات جزئی در مرورگر رخ دهد اما این تغییرات مشکلی ایجاد نمی کنند و سرعت مرورگر را بالا می برند.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

آموزش غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در فایرفاکس

[/stextbox]

۳- از بین بردن بدافزارها

به برنامه هایی به طور ناخواسته و بدون اینکه سیستم به آن ها نیاز داشته باشند، منابع سیستم را مصرف می کنند، بدافزار می گویند. این بدافزارها زمانی که از بین بروند، سرعت مرورگر را بالا برده و همچنین امنیت بیشتری به آن می دهند. زیرا یکی از روش هایی که هکرها می توانند به سیستم ورود کنند،  همین پلاگین ها و بدافزارها هستند. برای حذف این پلاگین ها، به قسمت Add-ons در منو تنظیمات فایرفاکس بروید و فایل های مشکوکی که مرورگر آنها را ذخیره کرده است را پاک کنید.

 ۴- اضافه کردن دو افزونه به مرورگر

اضافه کردن دو افزونه به مرورگر
اضافه کردن دو افزونه به مرورگر

تعداد زیادی افزونه وجود دارد که علاوه بر کاربردی و ضروری بودنشان، سرعت مرورگر و امنیت آن را پایین نمی آورند. یکی از آنها افزونه‎ی Auto Unload Tab می باشد که وظیفه بستن تب های زیادی که مدتهاست از آنها استفاده نکرده اید را دارد. قابلیت دیگر آن این است که شما سایت هایی که نمی خواهید هیچ وقت بسته شوند را به این افزونه می دهید تا تغییری در تب های مورد نیازتان ندهد.

افزونه دیگر Speed Tweaks است که سرعت و میزان مصرف دیتاها را مدیریت می کند. شما می توانید عبارت about:config را در آدرس بار مرورگر تایپ کرده و تمامی تنظیماتی که بصورت پیشرفته در فایرفاکس موجود است را ببینید.

امیدواریم آموزش افزایش سرعت فایرفاکس برای شما مفید بوده باشد.

منبع: gizmodo

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *