آموزش کاهش حجم فیلم در تلگرام

آموزش کاهش حجم فیلم در تلگرام

یکی از کاربردی ترین امکان مسنجر تلگرام امکان ارسال فایل هایی از قبیل فیلم و… می‌باشد. همه ما روزانه عکس ها و کلیپ های زیادی را تماشا می‌کنیم و گاهی نیز ممکن است کلیپ و فیلمی را برای فرد دیگری ارسال کنیم، اما ممکن است بالا بودن حجم فیلم برای ما دردسر ساز باشد. از این دردسرها می‌توان به دیر ارسال شدن و کاهش مقدار زیادی از حجم بسته اینترنتی اشاره کرد. از طرفی فرد مقابل هم باید حجم زیادی را صرف تماشای این فیلم کند. ولی خوشبتانه تلگرام به فکر کاربرانش بوده و چند وقتی است که امکان کم کردن حجم فیلم در تلگرام و کلیپ های ارسالی را به مسنجر خود اضافه کرده است تا بدون دردسر و استفاده از نرم افزار دیگری به راحتی کلیپ های خود را برای دوستان و… ارسال کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور کامل به آموزش کاهش حجم فیلم در تلگرام بپردازیم.

 

آموزش کاهش حجم فیلم در تلگرام

همانطور که در بالا هم گفته شد این قابلیت مدتی است که بر روی تلگرام (یعنی از نسخه ۳٫۱۸ به بعد) فعال شده است. قابلیت کاهش حجم فیلم قبل از دانلود تلگرام یکی از کاربردی ترین امکانات این مسنجر است. مخصوصا برای ما کاربران درون ایران که سرعت اینترنت پایین تر و گرانتری داریم! لازم به ذکر است که قابلیت کاهش حجم ویدیو در تلگرام دسکتاپ هنوز وجود ندارد.

آموزش کاهش حجم فیلم در تلگرام

کاهش حجم فیلم در تلگرام فرایند پیچیده و دشواری ندارد و شما به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. برای این کار با ابزارهای خود تلگرام باید کیفیت ویدیو خود را پایین تر بیاورید، در واقع همه نرم افزارها با این روش حجم فیلم ها را کاهش می‌دهند. برای این کار لازم است که مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد نرم افزار تلگرام شوید.
  2. به چت، کانال و یا گروهی که می‌خواهید فیلم را ارسال کنید بروید.
  3. در سمت راستی فیلدی تایپ یک آیکون با نماد گیره وجود دارد، آن را لمس کنید و سپس گزینه Gallery را انتخاب کنید.
  4. عبارت Photos را از این منو انتخاب کنید.
  5. به گزینه ی Video بروید.
  6. ویدیویی که قصد ارسال آن را دارید انتخاب کنید. حال در این بخش حجم، زمان و کیفیت ویدیو در قسمت بالایی صفحه برای شما نمایش داده خواهد شد.
  7. در قسمت پایینی صفحه یک آیکون با نماد یک مربع و عدد وجود دارد، آن را انتخاب کنید.
  8. حال یک اسلایدر برای شما نمایان خواهد شد، در اینجا کیفیتی که مد نظر دارید را انتخاب کنید. هرچه کیفیت ویدیو پایین‌تر باشد حجم آن هم کمتر و هرچه کیفیت ویدیو افزایش یابد حجم آن نیز افزایش می‌یابد. اگر می‌خواهید حجم ویدیو خیلی کاهش پیدا کند کیفیت‌هایی نظیر ۲۴۰p را انتخاب کنید. شما می‌توانید ویدیو را به صورت آزمایشی پخش کنید تا کیفیت آن را نیز قبل ارسال مشاهده کنید.
  9. حال گزینه Done را لمس کنید تا کم کردن حجم ویدیو در تلگرام انجام شود.
  10. با لمس گزینه Send ویدیوی کم حجم شده شما ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آموزش دانلود فیلم از تلگرام

تا زمانی که عکس یا ویدیوی شما از ۲ گیگابایت تجاوز نکند، می‌توانید آن را با کیفیت کامل از طریق تلگرام ارسال کنید. البته این محدودیت در تلگرام پریمیوم ۴ گیگابایت است. همچنین می‌توانید از تلگرام به عنوان حافظه ابری نامحدود برای فایل‌های خود استفاده کنید. حتی اگر به طور تصادفی فایلی را از گوشی خود حذف کردید اما هنوز آن را در تلگرام دارید، می توانید هر زمانی دوباره آن را دانلود کنید. شما می‌توانید هر کدام از روش‌هایی که برای تبادل تصاویر و ویدیوها با دوستان یا همکاران خود در تلگرام بدون نگرانی از فشرده‌سازی و کاهش کیفیت انتخاب کنید.

تلگرام به چند دلیل یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی رایگان محسوب می‌شود. شما می‌توانید از تلگرام برای تبادل فایل‌های بزرگ با دوستانتان استفاده کنید، چت‌های مخفی داشته باشید، پیام‌ها را بعد از ارسال ویرایش یا حذف کنید و همه و همه بدون نگرانی از امنیت داده‌های خصوصی خود.

آیا قابلیت کاهش حجم ویدیو در تلگرام دسکتاپ وجود دارد؟

همانطور که گفتیم در تلگرام دسکتاپ گزینه Compress را برای ویدیوها پیدا نخواهید کرد چرا که به صورت پیش فرض با کیفیت کامل ارسال می‌شوند. ما سعی کردیم چند ویدئو به اشتراک بگذاریم و آنها در اندازه اصلی خود ارسال شدند. پیش از این تلگرام ویندوز یک برگه اشتراک اختصاصی با امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها و اسناد ارائه کرده بود. با این حال، به نظر می‌رسد که آنها این گزینه را حذف کرده‌اند و مستقیما به منوی انتخاب فایل ویندوز متکی کردند.

حداکثر اندازه فایلی که می توان در تلگرام به اشتراک گذاشت چقدر است؟

در حال حاضر تمام کاربران تلگرام می‌توانند فایل‌هایی تا حجم ۲ گیگابایت را آپلود کنند و به صورت رایگان از این فضای نامحدود این فایل‌ها در فضای ابری تلگرام برخوردار شوند. اما با مشترکین تلگرام پریمیوم به محدودیت افزایش اندازه فایل ۴ گیگابایتی دسترسی خواهند داشت. تمام کاربران تلگرام صرف نظر از اینکه  پریمیوم باشند یا خیر، قادر به دانلود این فایل‌های بزرگ‌تر خواهند بود.

امیدواریم از این آموزش تلگرام استفاده کرده باشید. در صورت وجود مشکل از قسمت نظرات همین مطلب با ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *