کارفرما برای شما تبلیغ خواهد کرد اگر… !

کارفرما برای شما تبلیغ خواهد کرد اگر… !

بله درست است! کارفرما برای شما تبلیغ خواهد کرد . شاید بگویید چگونه؟! فقط لازم است یک سری نکات مدیریتی را رعایت کنید. به همین دلیل قصد داریم در این نوشته متناسب با فعالیت وبسایت وردپرس فور یو و شما به چند نکته از مباحث مدیریت پروژه اشاره کنیم؛ با امید اینکه برای شما مفید باشد.

!Customer Is King (مشتری شاه است)

جمله بالا ضرب المثل معروفی در حوزه کسب و کار در زبان انگلیسی است. چنانچه اندکی فکر کنیم این گفته دور از انتظار هم نیست، چرا که تنها مشتریان هستند که قادرند با پرداخت پول خود به رقبای ما آنها را قوی تر و ما را تضعیف کنند. آنها می توانند با هزینه پول خود در جای دیگر کسب و کار ما را تعطیل و ما را اخراج نمایند.

قبل از انجام پروژه با صراحت در مورد هزینه انجام آن صحبت کنید.

قبل از انجام پروژه سعی کنید به طور کامل با مشتری درمورد قیمت به توافق برسید. پیشنهاد ما این است که چند بسته متفاوت از خدمات داشته باشید که از توانایی بیشتری در مذاکره برخوردار شوید. نهایی کردن قیمت قبل از انجام پروژه از چند جهت اهمیت دارد:

  1. در انجام کارهای اضافه برای پروژه قادر خواهید بود مبلغ را به طور مشخص به پروژه اضافه کنید.
  2. انتظارات کارفرما از شما منطقی خواهد بود.
  3. اگر قرارداد به صورتی باشد که وجه آن را در چند مرحله پرداخت شود می توانید با چند بخشی کردن پروژه مبالغ دقیقی را دریافت کنید.

زمان بندی کنید.

این کار علاوه بر اینکه کارفرمای شما را راضی تر می کند از جهاتی برای خود شما نیز مفید است؛ زیرا که باعث منظم تر شدن پروژه و در نتیجه راحت تر شدن مدیریت آن می شود.

از خواسته های مشتری به طور کامل آگاه شوید.

اگر قصد این را دارید که کار فرمای خود را به طور کامل راضی کنید طبیعتا باید خواسته های او را به طور کامل بدانید؛ پیشنهاد ما این است که حتی از خواسته های مشتری فراتر رفته و از چیزی که از شما انتظار دارد کارهای بیشتری برای او انجام دهید. این کار احتمال اینکه کارفرما شما را به دیگران هم توصیه کند را زیاد می کند.

در طول انجام پروژه نظر کار فرما را جویا شوید.

جویا شدن نظر کارفرما به طور منظم و مداوم باعث می شود که از خط خارج نشوید و دقیقا پروژه را همانطور که کارفرما انتظار دارد به جلو ببرید. در ضمن این کار خیال کارفرمای شما را هم از اینکه پروژه در جریان است راحت می کند و در نتیجه رضایت او را بالا می برد.به یاد داشته باشید که مشتری شاه است.

در پایان انجام پروژه جلسه ارائه با کارفرما بگذارید.

جلسه ی ارائه پروژه از این جهت که می توانید تاییدیه اتمام پروژه را از کارفرما گرفته و در نتیحه هزینه را دریافت کنید اهمیت دارد.

 

با رعایت این نکات کارفرما برای شما تبلیغ خواهد کرد. مطمئن باشید.

شاد و پیروز باشید.

منبع: wp4u.ir

علاقه مند به علم کسب و کار (خصوصا زمینه های مرتبط با بازاریابی و برندینگ) و به کارگیری آن در کسب و کارهای اینترنتی.

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *