نقش کلمات کلیدی متا در سئو

نقش کلمات کلیدی متا در سئو

احتمالا شما هم درباره تاثیر داشتن یا نداشتن نقش کلمات کلیدی متا در سئو مطالب متفاوتی شنیده و یا خوانده اید اما چیزی که وجود دارد و واقعیت است، این است که چند سالی می‌شود که موتور جستجوی گوگل اعلام کرده که کلمات کلیدی متا تاثیری در سئو ندارند اما ممکن است سوالاتی در این زمینه برایتان به وجود بیاید. چرا از کلمات کلیدی استفاده می‌کنیم؟ چرا گوگل تگ کلمات کلیدی را نادیده می‌گیرد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات وبسایت آموزشی وردپرس فور یو را همراهی کنید.

نقش کلمات کلیدی متا در سئو

سال ۲۰۰۹ بود که یکی از مدیران گوگل در بلاگ مستر این کمپانی مطلبی را منتشر کرد و در آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

۱- تاثیر تگ کلمات کلیدی در جستجو توسط گوگل

سوال: آیا گوگل تگ کلمات کلیدی را در نتایج جستجو تاثیر می‌دهد؟ پاسخ: خیر! موتور جستجوی گوگل (google.com) که روزانه میلیون‌ها نفر از امکانات آن استفاده می‌کنند، تگ کلمات کلیدی را کاملا نادیده می‌گیرد. به عبارت دیگر تگ کلمات کلیدی هیچ تاثیری روی سئو سایت شما ندارد!

۲- دلیل نادیده گرفتن تگ کلمات کلیدی توسط گوگل

سوال: چرا گوگل تگ کلمات کلیدی را نادیده می‌گیرد؟ پاسخ: سال‌ها پیش یکی از عوامل رتبه‌بندی صفحات توسط گوگل کلمات کلیدی بود و عوامل خارجی مثل بک لینک تاثیر فعلی را نداشت. همین موضوع باعث شده بود که کلمات غیرمرتبط با محتوای سایت درج شود و کاربران را به نتایج موردنظرشان نرساند. این دلیلی بود تا گوگل به مرور تاثیر کلمات کلیدی را کم و کم تر کند.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

اشتباهات رایج سئو

[/stextbox]

۳- تاثیر متا تگ‌های دیگر گوگل

سوال: آیا گوگل همه تگ‌های متا را مثل تگ کلمات کلیدی نادیده می‌گیرد؟ پاسخ: هنوز به طور قطعی نمی‌توان در این باره نظر داد که آیا متا تگ‌های دیگر هم توسط گوگل منسوخ شده است یا خیر. ولی چیزی که وجود دارد این است که هنوز هم گوگل در نمایش نتایج و رتبه بندی‌های خود از تگ‌های متا استفاده می‌کند. مثلا شما در نتایج گوگل متا تگ توضیحات (meta description) را همواره می‌بینید.

۴- احتمال تاثیر تگ کلمات کلیدی در آینده

سوال: گوگل برای همیشه تگ کلمات کلیدی را نادیده گرفته است؟ پاسخ: اینکه منتظر باشیم تا گوگل دوباره به کلمات کلیدی ارزش خاصی ببخشد کمی بعید به نظر می‌آید زیرا سال‌هاست که این روش را کنار گذاشته است. اما به طور مطلق نمی‌توان در این باره صحبت کرد، شاید یک روز با روشی جدید کلمات کلیدی دوباره ارزش پیدا کنند.

چرا هنوز از تگ کلمات کلیدی استفاده می کنیم؟

حال این سوال پیش می‌آید که چرا هنوز هم خیلی از سایت‌ها از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند؟ شاید آن‌ها هنوز بر این باورند که کلمات کلیدی هنوز تاثیر خود را دارند و یا شاید برایشان موتورهای جستجوی دیگر مهم است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین نقش کلمات کلیدی متا در سئو پیشنهاد می‌کنم ویدیو زیر را از دست ندهید.

ویدیو نقش کلمات کلیدی متا در سئو

 

امیدواریم این آموزش سئو مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اگر سوالی داشتید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *