قابلیت جدید گوگل کروم در پخش فایل های صوتی با فرمت FLAC

قابلیت جدید گوگل کروم در پخش فایل های صوتی با فرمت FLAC

با مطلبی مبنی بر قابلیت جدید گوگل کروم در پخش فایل های صوتی با فرمت FLAC همراه شما هستیم. با عرضه نسخه ۵۶ مرورگر گوگل کروم ،بالاخره پشتیبانی برای فرمت FLAC را اضافه می کند. به طور خلاصه این بدین معنی است که کاربران کروم قادر خواهند بود تا فایل های صوتی FLAC را به طور مستقیم از طریق مرورگر وبشان پخش کنند. دوستداران واقعی موسیقی در سراسر جهان، لذت ببرید! با بخش اخبار تکنولوژی ، سایت وردپرس فور یو همراه باشید.

 

قابلیت جدید گوگل کروم

آخرین نسخه از مرورگر وب شرکت گوگل، کروم ۵۶، در حال حاضر در کانال بتا در دسترس است. به زودی در هفته بعد در کانال نسخه های پایدار در دسترس خواهد بود و وقتی بیاید، به همراه خود پشتیبانی برای FLAC را به ارمغان می آورد.

به گفته سایت ۹to5Google کروم ۵۶ پشتیبانی برای فرمت صوتی FLAC را به کروم برای اولین بار اضافه می کند. کاربران گوگل کروم از سال ۲۰۱۱ پشتیببانی از این فرمت صوتی را خواستتار بودند که گوگل در نهایت مناسب دیده است که تسلیم خواسته آن ها شود.

 

قابلیت جدید گوگل کروم
قابلیت جدید گوگل کروم در پخش فایل های صوتی با فرمت FLAC

 

اما FLAC چیست؟

FLAC، که خلاصه ی Free Lossles Audio Codec (به معنای کدک صوتی بدون اتلاف رایگان) می باشد، یک فرمت صوتی بدون اتلاف با یک شهرت رو به رشد است. فایل های FLAC معمولاً دارای حجمی زیاد هستند که به طور متوسط ۶ برابر حجم یک MP3 حجیم هستند.

گرچه، فایل های FLAC کیفیت صدای بالاتری را نسبت به MP3 معمولی شما ارائه می دهند.این دلیل محبوبیت این فرمت صوتی بین دوستداران واقعی موسیقی می باشد. و اگر شما نتوانید تفاوت بین یک MP3 معمولی و یک FLAC را تشخیض دهید، پس شما احتمالاً یک دوستدار واقعی موسیقی نیستید.

زمانی که شما کروم ۵۶ را نصب شده روی رایانه خود داشته باشید، فایل های FLAC در مدیا پلیری به اسم barebones باز خواهند شد.فایل های FLAC چه در حافظه رایانه چه در فضای وب باشند، این گونه اعمال می شوند. از سوی دیگر ، آخرین نسخه از سیستم عامل کروم پشتیبانی برای FLAC را داز قبل ارائه می کند.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

آموزش بالابردن سرعت گوگل کروم

[/stextbox]

به طور ویژه ای مفید برای کاربران مک!

ویندوز ۱۰ و هر برنامه ای که امکان استفاده از API آن را دارد از قبل پشتیبانی محلی برای FLAC ارائه می کند. اگر چه، سیستم عامل مک پشتیبانی بومی برای FLAC ارائه نمی کند، ولی با آمدن نسخه جدید کروم کاربران مک دیگر مجبور به استفاده از برنامه هایی مانند VLC نخواهند بود.

 

منبع: MAKEUSEOF

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *