آموزش ساخت GIF در اندروید

آموزش ساخت GIF در اندروید

 فرمت GIF این‎ روزها، یکی از پرمخاطب‎ترین فرمت‎ها در میان کاربران است. در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام، تصاویر متحرک یا گیف از فرمت های رایج است و احتمالا بسیاری از شما با این فرمت در تلگرام آشنا شده‎اید. تصاویر با فرمت GIF نمونه‎ یک صحنه متحرک در قالب عکس می‎باشند. این تصاویر به نسبت سایر فرمت ها و ویدیوهای دیگر از حجم کمتری برخوردارند. ویژگی دیگر، شفافیت بیشتر این فرمت نسبت به مشابه های دیگر است. چنانچه می توان یک فیلم کوتاه را با بهترین کیفیت در فرمت عکس مشاهده کرد. برای ساخت گیف با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

آموزش ساخت GIF در اندروید

گیف یکی از روش‎های بهینه نسبت به سایر روش‎ها مانند فیلمبرداری از صفحه نمایش اندروید است و مهم تر از همه اینکه حجم کمتری از موبایل را اشغال می‎کند. ما قبلا هم به طور مفصل در مطلبی با عنوان آموزش ساخت گیف در این باره صحبت کرده ایم و در این مطلب به طور اختصاصی می خواهیم درباره ساخت گیف در اندروید صحبت کنیم.

ساخت گیف در اندروید با برنامه GIF Maker

 این نرم افزار به این صورت است که چند اسکرین شات را در موبایل شما با هم ادغام می‎کند و با قرار دادن آنها در کنار هم تصویری متحرک می‎سازد. در مرحله نخست، GIF Maker را دانلود و سپس در اندروید نصب نمایید.

گزینه Make GIF را انتخاب کنید تا از اسکرین شات های گوشی یا سایر تصاویر گالری را استفاده کنید.

از گالری تصاویر دلخواه خود را انتخاب نمایید.

بعد از انتخاب تصاویر آیکن گوشه سمت راست بالا را انتخاب کنید.

نکته ای که وجود دارد این است که در این برنامه امکان ویرایش تصاویر و زمان بندی آنها نیز وجود دارد. برای این کار گزینه Edit GIF را انتخاب کرده تا ترتیب عکس ها و همچنین زمان نمایش آنها را تغییر دهید. برای تنظیم مجدد زمان بندی می توانید Frame per second را انتخاب کنید. و در مرحله پایانی OK را زده و تصاویر را ذخیره کنید.
این تصویر برای به اشتراک گذاری آماده شده و این گیف تمامی افکت هایی که می خواهید را در بر دارد.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

آموزش بازیابی تصاویر حذف‌ شده در اندروید

[/stextbox]

 

ساخت گیف در اندروید با GIF camera

پس از دانلود و نصب GIF camera ، گزینه From Local را انتخاب کنید و از گالری خود تصاویری که مدنظر دارید را انتخاب کنید.

زمانی که در حال انتخاب تصاویر هستید، شماره ها به شما نشان خواهند داد که ترتیب عکس ها به چه شکل است. مرحله بعد مشخص کردن تعداد فریم یا فریم بر ثانیه با انتخاب Frame می باشد. پس از این با آیکن سمت راست بالا را لمس کنید تا تصویر ذخیره شود.

حال تصویر گیف شما آماده است و می توانید آن را به اشتراک بگذارید.

اکنون با پایان رسیدن آموزش ساخت GIF در اندروید می توانید تصاویر گیفی که ساختید را با دوستانتان در تلگرام و شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارید. حالا که صحبت از تلگرام شد باید بگوییم که شما می توانید آموزش کامل دانلود از تلگرام را هم بخوانید تا بتوانید فایل های مورد نظرتان را از تلگرام به راحتی دانلود کنید.

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *