درباره هویت برند (Brand Identity) چه می دانید؟

درباره هویت برند (Brand Identity) چه می دانید؟

در این مطلب می خواهیم درباره هویت برند یا همان Brand Identity توضیحاتی بدهیم و تعریف دقیق تری نسبت به آن چه که معمولا متصور می شویم، ارائه دهیم. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

هویت برند (Brand Identity)

اگر بخواهید دوستتان را تصور کنید معمولا چه تصوری از او دارید؟ احتمالا اولین تصورات شما شامل نام او ، چهره ، مدل مو ، مدل لباس پوشیدنش ، ارزش‌ها و عقاید او ، خاطراتی که با او دارید و با حتی بی‌مهری‌ها یا لطف‌هایی که به شما داشته، می باشد.

مواردی از این دست هویت دوست شما را در ذهن تان می سازد.

حالا یک برند را تصور کنید. به چه نکاتی فکر می کنید؟

  • نام برند
  • لوگو
  • رنگ
  • بسته‌بندی محصول
  • انتظاراتی که از این برند دارید.
  • اولین جمله‌ای که بعد از شنیدن نام این برند به ذهن‌تان می‌رسد
  • و…

تعریفی که ما معمولا درباره هویت برند داریم به این صورت می باشد: ” تصوری‌ که شما (صاحب برند) می‌خواهید مردم نسبت به شما داشته باشند. ” این تعریف چندان کامل و صحیح نیست. به تعریفی که در ادامه آمده است، توجه کنید:

برند شما یک هویت دارد که هویت بصری برند، فقط بخشی از آن است. حالا این هویت، بخش عمده‌ای از «تصور مخاطبان نسبت به برند شما» را می‌سازد.

همانطور که ملاحظه کردید هویت برند ، تصور مخاطبان نسبت به برند شما است. حالا این سوال را از خود بپرسید که دوست دارید مخاطبان شما چه تصوری از برند شما داشته باشند؟ به پاسخ این سوال فکر کنید و هویت برندتان را همانگونه بسازید.

در ادامه ما با مثالی از تصور مردم از برند Nescafe به رسیدن شما به جواب کمک می کنیم:

تصور مردم از برند Nescafe
تصور مردم از برند Nescafe

برند Nescafe در فرآیند برندینگش ، باید خیلی مراقب هویت برندش باشد تا هیچکدام از این تداعی‌های ذهنی مردم را نسبت به برندش تغییر ندهد. بجز زمانی که خودش عمدا بخواهد تغییری در تصور مردم بدهد!

به دنبال جواب برای سوال خود که می گفت، دوست دارید مخاطبان شما چه تصوری از برند شما داشته باشند؟ ، باشید. پاسخ مناسب برای این سوال می تواند کمک زیادی در فرآیند برندینگ به شما بکند.

امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید. منتظر نظرات شما هستیم.

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *