جایگزین کردن کلمات در دیتابیس وردپرس با افزونه Search and Replace

جایگزین کردن کلمات در دیتابیس وردپرس با افزونه Search and Replace

احتمالا در قسمت‌هایی از سایت وردپرسی خود کلماتی را دیده‌اید که بنا بر هر دلیلی می‌خواهید آن‌ها را جایگزین کلمات دیگری کنید ولی به دلیل عدم دسترسی یا زمان گیر بودن آن از این کار منصرف شده اید. در این مطلب قصد داریم با معرفی یک افزونه وردپرس به جایگزین کردن کلمات در دیتابیس وردپرس بپردازیم. با وبسایت آموزشی وب پرو فور یو همراه باشید.

جایگزین کردن کلمات در دیتابیس وردپرس با افزونه Search and Replace

افزونه Search and Replace
افزونه Search and Replace

پلاگین Search and Replace در مخزن وردپرس موجود بوده و تا به حال توانسته بیش از ۱۰۰۰۰۰ نصب فعال داشته باشد و امتیاز ۴٫۴ از ۵ را از آن خود کند. با آن می‌توانید به صورت حرفه ای به جستجو و تغییر دادن کلمات مورد نظرتان از دیتابیس بپردازید.

خوب است بدانید که افزونه Search and Replace قبل از انجام هرگونه عملیات یک نسخه پشتیبان از سایت تهیه کرده تا در صورت به وجود آمدن مشکلی خاص بتوانید به سادگی از بکاپ استفاده کرده و مشکل خود را حل کنید. همچنین این پلاگین وردپرس قادر خواهد بود تا لینک های وبسایت شما را تغییر دهد که یک گزینه مناسب برای تغییر نام و دامنه وبسایت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: ارسال ایمیل هنگام تایید نظرات وردپرس

 

ویژگی های افزونه Search and Replace

  • گرفتن نسخه پشتیبان و برگرداندن آن
  • جستجو و جایگزین کردن کلمات در دیتابیس
  • تغییر آدرس سایت و url های دیگر درون دیتابیس
  • و…

کار با افزونه Search and Replace

برای شروع کار با این افزونه ابتدا آن را نصب و فعال کنید. بعد از فعالسازی در قسمت ابزارهای پیشخوان وردپرس زیرمنویی با عنوان search and replace اضافه خواهد شد که با کلیک بر روی آن به تنظیمات افزونه منتقل خواهید شد.

بعد از ورود به بخش تنظیمات تب‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

Backup Datdabase : در این تب با کلیک بر روی دکمه Create SQL File می‌توانید قبل از عملیات جایگزینی یک نسخه پشتیبان از سایتتان تهیه کنید. بعد از کلیک بر روی دکمه، در بالای صفحه دکمه جدیدی با عنوان Download SQL File ایجاد می‌شود که می‌توانید بکاپ را در سیستم خود ذخیره کنید.

کار با افزونه Search and Replace
01 کار با افزونه Search and Replace

Search & Replace : در این تب شما می‌توانید کلمه موردن نظرتان را جایگزین کنید. در قسمت Search for کلمه‌ای که قصد تغییرش را دارید بنویسید و در قسمت Replace with کلمه جدید را وارد کنید. در قسمت Select tables می‌توانید کلمه مدنظرتان را در جدولی خاص از دیتابیس تغییر دهید. اگر قصد تغییر در حالت کلی و بین تمام دیتابیس را دارید تیک گزینه Select all tables را بزنید. در آخر هم برای انجام عملیات جایگزینی بر روی Do search & replace کلیک کنید.

تنظیمات افزونه Search and Replace
02 کار با افزونه Search and Replace

بعد از انجام عملیات پیغامی برایتان به نمایش در می‌آید که حاوی تعداد تغییرات و همچنین عبارت View details می‌باشد که با کلیک بر روی آن از جزییات کامل جایگزنی مطلع خواهید شد.

Replace Domain URL : در این تب شما می‌توانید آدرس دامنه خود را جایگزین کنید. علاوه بر این شما قادر خواهید بود تا پیشوند جداول دیتابیس را هم تغییر دهید.

پلاگین Search and Replace
03 کار با افزونه Search and Replace

SQL import : این تب به شما این اجازه را می‌دهد که در صورت بروز مشکل دیتابیسی بکاپ خود را درون ریزی کنید.

کار با افزونه Search and Replace
04 کار با افزونه Search and Replace

امیدواریم توانسته باشیم با این افزونه وردپرس به صورت کامل و حرفه ای جایگزین کردن کلمات در دیتابیس وردپرس را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه می‌توانید این پلاگین را دریافت کنید. شاد و سربلند باشید.

دانلود افزونه وردپرس

[stextbox id=”download” direction=”rtl”]

نسخه ۳٫۱٫۲

Download – 80KB

»» صفحه افزونه

[/stextbox]

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *