برند یا نام تجاری چیست ؟

برند یا نام تجاری چیست ؟

برند یا نام تجاری‏ در واقع یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص‌کننده خدمات یا محصولاتی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌ شوند. برای آشنایی بیشتر درباره برند با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

برند یا نام تجاری چیست ؟

اگر بخواهیم برند (Brand) را بیشتر توضیح دهیم باید بگوییم که همان چیزی است که مخاطب یا مشتری شما با دیدن یا شنیدن آن ویژگی های آن را در ذهن تجسم می کند. در واقع شما با انتخاب یک برند مناسب می توانید علاوه بر فروش بیشتر، اعتماد بیشتری هم نصیب خود کنید.

برند یا نام تجاری چیست
برند یا نام تجاری چیست

به عبارت دیگر برند یا نام تجاری یک احساس باطنی است، زیرا همگی ما به رغم نهایت کوشش خود برای منطقی بودن، در نهایت موجوداتی احساسی و شهودی هستیم و این دقیقا جایی است که اهمیت برند مناسب مشخص می شود. به همین دلیل شما باید علاوه بر نام برند، به ظاهر آن هم توجه کنید، زیرا شکل و ظاهر یک برند می تواند باعث جذب مخاطب بیشتری شود.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

درباره هویت برند (Brand Identity) چه می دانید؟

[/stextbox]

 

چرا ناگهان برند و نام های تجاری مهم شدند؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که با وجود اینکه ایده­ برند حداقل به حدود ۵۰۰۰ سال قبل بر می­ گردد، پس چرا حالا برند و برندینگ چنین مسئله مهمی شده؟ در پاسخ باید بگوییم که به همان اندازه که جامعه ما از اقتصاد مبتنی بر تولید انبوه به سوی اقتصاد مبتنی بر سفارش­ی سازی انبوه حرکت کرده است، حق انتخاب­ های خرید ما افزایش یافته و حتی چند برابر شده است. در نتیجه شیوه­ قدیمی ما در قضاوت محصولات، با مقایسه ویژگی­ ها و مزایا، دیگر کارساز و عملی نیست!

این مطلب را با طرح یک سوال به پایان می رسانیم. به دنبال پاسخ این سوال در طراحی نام و شکل برند خود باشید تا موفقیت بیشتری کسب کنید:

” برای برند خود چه وجه تمایزی در نظر گرفته اید؟ “

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *