از ۷ عادت مضر در زندگی کاری خود دوری کنید

از ۷ عادت مضر در زندگی کاری خود دوری کنید

احتمالا شما هم این جمله را شنیده‌ اید که “۸۰ درصد از موفقیت‌های شما ناشی از تنها ۲۰ درصد از تمامی تلاش‌هایتان است.” این جمله به وضوح این موضوع را بیان می‌کند که ۸۰ درصد از فعالیت‌هایی که ما برای رسیدن به موفقیت انجام می‌دهیم ارزش پایینی دارند و به نوعی بیهوده هدر می‌روند. در این مطلب قصد داریم ۷ عادت مضر در زندگی کاری را به شما معرفی کنیم تا شما هر چه زودتر از شر آن‌ها خلاص شوید. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

از ۷ عادت مضر در زندگی کاری خود دوری کنید

شما هم مثل همه دوست دارید که موفقیت بیشتری کسب کنید، به همین منظور شما دو راه پیش رو دارید که یکی از آن‌ها به دست آوردن زمان بیشتر در طول روز می‌باشد و دیگری حذف فعالیت‌های وقت‌گیری است که در طول روز انجام می‌دهید. مشکل ما از آنجا شروع می شود که این فعالیت ها به مرور تبدیل به یک سری عادت های مضر و نادرست در زندگی و کار ما می شود. زمانی که شما آن کار‌های غیر مفید را از زندگی خود ریشه کن کنید و جای آن را با همان ۲۰ درصد از فعالیت‌هایی که می‌توانند شما را بیش از این به موفقیت برسانند بپردازید قطعا چیزی شبیه به معجزه را تجربه خواهید کرد و احتمالا آن موقع دیگر پیش خود نمی گویید که ۲۴ ساعت برای یک روز وقت بسیار کمی است. با ما همراه باشید تا این عادت های نادرست را مرور و بررسی کنیم.

۷- چک کردن دائم ایمیل‌ها

در سال ۲۰۱۳ میلادی در حدود ۳۲ درصد از کارمندانی که در ایالات متحده آمریکا مشغول به انجام کار خود بوده‌اند اعلام کرده‌اند که به ایمیل‌ها فقط پس از گذشت ۱۵ دقیقه از زمان دریافت آن‌ها، پاسخ داده‌اند. حال به این مقدار ۲۳ درصد از کارمندان دیگر این کشور را اضافه کنید که فقط پس از ۳۰ دقیقا ایمیل‌های دریافتی را پاسخ گفته‌اند. سوال، واقعا هر چه سریع‌تر پاسخ دهیم، بهتر است؟ چک کردن دائم ایمیل‌ها می‌تواند مدت زمان زیادی ارزش زیادی نیز دارد را از ما بگیرد اما این روند را می‌توان کنترل کرد.

اما راه حل این مشکل چیست؟! اگر بخواهید عادت جدید و بهتری برای چک کردن ایمیل‌ها برای خود بسازید، می‌توانید اطلاعیه دهنده‌های دستگاه‌های مختلف مثل لپ‌تاپ، گوشی یا تبلت خود را به شکلی تنظیم کنید که در زمان کار روی پروژه‌های مهم به صورت دائم وقت شما را با ارسال نوتیفیکیشن از ایمیل جدید نگیرند. همچنین می‌توانید کلاینت‌های ایمیل خود را به شکلی تنظیم کنید که در طول روز تنها ۲ یا حداکثر ۳ بار در روز چک کنند. به این شکل و با عادت جدید حسابی برای خود وقت خریده‌اید.

۶- عالی خواستن همه چیز

این که بخواهید کارهایتان را طوری انجام دهید که کوچکترین نقصی در آنها وجود نداشته باشد به جرات خواسته همه است. اما عادت به اینکه همه چیز را فقط عالی بخواهیم بعد از مدتی علاوه بر اینکه آزار دهنده می‌شود می‌تواند زمانی زیادی از شما بگیرید، چرا که مجبورتان می‌کند برای اینکه یک وظیفه را به حد عالی برسانید صبر، زحمت و وقت بسیار بیشتری صرف کنید.

در نظر گرفتن مقدار زیادی از زمان برای پرفکت کردن یک وظیفه تنها به عقب انداختن قدم‌های بعدی است که باید مرتب و با نظم خاص خود برداشته شوند. از همین الان این عادت را از بین ببرید و به جای آن تلاش کنید وظیفه خود را درجه خوب و کافی برسانید و بعد به سمت جلو حرکت کنید و هیچگاه در یک مرحله توقف کامل نکنید.

۵- چند وظیفگی

7 عادت مضر در زندگی کاری
چند وظیفگی

افراد زیادی فکر می‌کنند زمانی که در حال انجام چند وظیفه با هم هستند بهره‌وری بسیار بالاتری دارند در حالی که چند وظیفگی فقط می‌تواند این حس را برای شما شبیه سازی کند و در حقیقت بهره‌وری شما را پایین‌تر بیاورد. مغز شما در یک زمان مشخص تنها می‌تواند روی یک وظیفه تمرکز کند و حداکثر بهره‌وری خود را نشان دهد. بنابراین تغییر دائم تمرکز مغز بین دو یا چند وظیفه باعث می‌شود روی هیچ کدام از وظایف تمرکزی که لازم است وجود نداشته باشد.

اگر فکر می‌کنید جزو آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید چندوظیفگی یا همان مولتی‌تسکینگ را می‌دانید، بهتر است دست از این کار بردارید و متوجه شوید که در حال صدمه زدن به عملکرد خود هستید و وقت خود را هدر می‌دهید. به جای چنین کاری بر روی یک وظیفه تمرکز لازم را بگذارید، در یک مدت زمان مشخص آن را انجام دهید و سپس با خیال آسوده به سمت وظیفه بعدی بروید.

۴- حواس ‌پرتی‌های دائمی

آیا در محیطی کار می‌کنید که عوامل زیادی می‌توانند باعث حواس پرتی شوند؟ بر اساس یکی از مطالعاتی که به تازگی انتشار یافته، نشان می‌دهد که حواس کارمندان هر ۱۱ دقیقه کاملا پرت می‌شود! با این حواسی که نمی‌تواند تمرکز بالای خود را حتی پس از ۱۱ دقیقه هم نگه‌ دارد، تعجبی ندارد که هیچ کاری با آن شکل مطلوب انجام نشود. درباره عادت‌هایی فکر کنید که هر روز با انجام آن‌ها همکاران خود را دعوت می‌کنید تا حواس شما را پرت کنند، از ارسال یک پیام کوتاه سریع برای چک کردن ایمیل‌ها، در حالی که سعی دارید به صورت کامل روی موضوع دیگری خود تمرکز کنید.

کم‌کردن عادت‌ها و رفتار‌هایی که باعث حواس‌ پرتی می‌شوند کمک می‌کند تا روی موضوعاتی که قصد تمرکز و انجام آن‌ها را دارید، همچنان متمرکز بمانید. سعی کنید روی تقویم کاری خود مشخص کنید که زمان‌های کاری باید حتما “مشغول” باشید. اگر محل کار شما دارای در مخصوصی است آن را ببندید، گوشی خود را روی حالت سکوت قرار دهید و به دیگران هم خیلی واضح بگویید که در زمان مناسب دیگری با آن‌ها صحبت خواهید کرد.

۳- نامنظم بودن

کار کردن در محیطی که نظمی در آن وجود ندارد و همه چیز در جایی افتاده که در مواقع لزوم دسترسی سریعی به آن وجود ندارد می‌تواند وقت زیادی را از شما را بگیرد. نمونه این نامنظمی‌ها را می‌توان نامنظم بودن برگه‌های مورد نیاز و مهم، پرسیدن دائم اطلاعات کلیدی و مهم و همچنین فراموش کردن انجام وظایف تا لحظات آخر همگی مثال‌هایی هستند که با کمی نظم می‌توان از اتفاق افتادن آن‌ها به طور چشمگیری پیش‌گیری کرد.

۲- انجام همه کار‌ها با هم

تعداد زیادی از افراد حتی با دانستن اینکه در آن کار بهترین نیستند و می‌توانند آن وظیفه را به شخصی بسپارند که در آن زمینه تخصص دارد، اصرار می‌کنند که همه کار‌ها را باید خودشان به سرانجام برسانند. این عادت می‌تواند وقت زیادی که به راحتی می‌تواند صرف کار‌های مهم شود را از شما بگیرد، به جای آن کاری که می‌دانید در آن بهترین نیستید را به شخصی دیگری در تیم خود یا دستیار بسپارید و خودتان روی مسولیت‌های مهم‌تری که نیاز به توجه بیشتری دارند تمرکز کنید. حتی سعی کنید تسک‌هایی ریزی که شخص دیگری می‌تواند انجام دهد را به دیگران بسپارید و روی کار‌های مهم تمرکز کنید یا اینکه آن‌ کار‌های ریز را در وقت آزاد خود انجام دهید. از دادن کارها به دیگران نترسید، آن ها هم کارشان را می توانند خوب انجام دهند.

۱- «نه» نگفتن

همانطور که برای شما هم پیش آمده است موارد زیادی در زمان کار رخ می دهند که قصد دارند لحظات، دقایق یا حتی ساعاتی از زمان مهم شما را صرف خود کنند تا به کار‌هایی مشغول شوید که از بهره‌وری شما می‌کاهد و زمان تمام شدن پروژه شما را با تاخیر مواجه می‌کند. یکی از عادات بدی که می‌تواند زمان زیادی از شما بگیرد همیشه بله گفتن یا هیچوقت نه نگفتن است، سعی کنید خیلی راحت و با دلایل قانع کننده به خود یا شخص دیگری که از شما انجام کاری نامرتبط به پروژه‌ای که در حال کار روی آن‌ هستید «نه» بگویید.

شاید ترک این ۷ عادت مضر در زندگی کاری کمی سخت باشد یا دلتان به انجام آن ها راضی نشود اما باور کنید که این ها تاثیر زیادی دارند، پس سعی کنید عادات نادرست را کنار بگذارید. نظر شما درباره این عادات چیست؟ آیا عادات مضر دیگری هم می‌شناسید؟

منبع: inc

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *