آموزش فعال کردن Ink Workspace در ویندوز ۱۰

آموزش فعال کردن Ink Workspace در ویندوز ۱۰

یکی از جدیدترین ویژگی‎هایی به ویندوز ۱۰ اضافه شده است، Ink Workspace می‎باشد. در این مطلب قصد داریم به آموزش فعال کردن Ink Workspace در ویندوز ۱۰ بپردازیم. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

آموزش فعال کردن Ink Workspace در ویندوز ۱۰

برای طرفداران قلم های دیجیتال، مایکروسافت ویژگی کاربردی و جدیدی به نام Ink Workspace را فراهم کرده است. با استفاده از Ink Workspace این امکان برای شما فراهم می شود تا برای اپلیکیشن های منطبق با قلم سیستم خود، نقطه مبتنی بر ویندوز۱۰ را متمرکز کنید.
ممکن است کاربرانی باشند که هیچ‎وقت از قلم دیجیتال کامپیوتر خود استفاده نکنند و به آن نیازی نداشته باشند و حتی گزینه Ink Workspace را در دستگاه خود نبینند. با این حال مایکروسافت برای این افراد که که از قلم دیجیتال استفاده نمی کنند هم این ویژگی را در نظر گرفته و امکان فعال کردن Ink Workspace را در ویندوز ۱۰ بوجود آورده است.

فعال کردن Ink Workspace در ویندوز 10
01 آموزش فعال کردن Ink Workspace در ویندوز ۱۰

برای استفاده از این امکان، در هر جایی از taskbar کلیک راست کنید و از قسمت منوی زمینه، گزینه Show Windows Ink Workspace button را انتخاب کنید. حال مشاهده می کنید که یک آیکون به شکل قلم که در حال نوشتن حرف S می باشد، در بخش نوتیفیکیشن‎ها در سمت راست صفحه نمایش داده می شود. روی آن کلیک کنید. پس از آن محیط Ink Workspace ظاهر خواهد شد. این محیط پیش روی شما در حالت پیش فرض شامل Sticky Notes که برنامه‎ای در خارج از فضای کاری قابل دستیابی می باشد، است. برنامه های دیگری هم در این قسمت همچون Sketchpad یا Screen Sketchh وجود دارد که شاید با آن ها آشنایی چندانی نداشته باشید.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

آموزش حل مشکل سیاه شدن صفحه هنگام بوت کردن سیستم

[/stextbox]

 

Sketchpad اپلیکیشنی برای نقاشی کشیدن است که حتی اگر برای آن قلم دیجیتال نداشته باشید، امکان استفاده از آن برای بازی و نقاشی را خواهید داشت. برای این کار ابتدا روی Screen Sketch کلیک کنید و به‌سرعت یک اسکرین شات از صفحه دسکتاپ خود بگیرید، در این قسمت می توانید مستقیما در اسکرین‌شات خود با استفاده از ابزارهای قلمی که در داخل اپلیکیشن فراهم شده ، نقاشی بکشید.

آموزش فعال کردن Ink Workspace در ویندوز 10
02 آموزش فعال کردن Ink Workspace در ویندوز ۱۰

اگر فقط می‌خواهید از Screen Sketch استفاده کنید، اسکرین‌شات بگیرید ولی روی آن نقاشی نکشید، گزینه save را انتخاب کرده و آن را روی هارد درایو خود ذخیره کنید. در Screen Sketch گزینه‌های به اشتراک‌گذاری سریع برای اسکرین‌شات‌های شما بر اساس اپ‌های نصب‌شده روی سیستم خود مانند توییتر، فیس‌بوک، Mail و OneNote فراهم شده است.

نکته دیگر اینکه Ink Workspace دارای قسمتی برای اپلیکیشن‌های قلمی پیشنهادی از سوی Windows Store است که با انتخاب و استفاده شما از این نوع اپلیکیشن‌ ها به شما توصیه خواهند شد.

امیدواریم این آموزش از سری آموزش ویندوز ۱۰ هم برایتان مفید و موثر بوده باشد.

منبع: pcworld

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. amir
    ۳:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸

    مطالب خوبی ارایه کردین

    • محمدرضا کشاورزی
      ۱۲:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۰۹

      ممنونم از همراهی و نظرتون